Jag gillar grönt.

Har alltid haft förkärlek för grönt men inte på naglar, men på den senaste tiden har jag börja gillat.
Fick ett grönt lack och ett glittrigt utav lillasyster i fredags och var ju pröva dessa idag.

Vart en grönglittrig franskmanikyr med lite konad fjärillar.

1.Började självklart med ett baslack för att förhindra missfärgade naglar, efter de vart det ett ljust lack ifrån Isadora som jag tyvär inte vet vad det heter. men det är mycket ljust cream färgat.



2.La sedan den gröna kanten med de nya lacket som kommer ifrån MNY.





3 och 4Målade först det glittriga lacket över den gröna kanten men tyckte de vart förlite grönt så jag tog lite grönt lösglitter och ströde på kanten. Viktigt att varje steg har torkat innan man gör glitterkanten och strör på lösglittret, annars får man glitter på hela nageln och de var inte tanken idag.



gjorde några fjärilar på varje nagel också och sedan självklart topplack på.
Jag vart faktiskt nöjd idag.



Fick som vanligt inga bra bilder. Mycket snyggare live vill jag lova.
Glittrar som bara den.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej och tack för en super mysig blogg! Måste fråga hur du gjort fjärillarna?? Har du en mall eller så?? Har blivit sugen på att börja jag oxå och dina naglar idag var riktigt läckra!!

2011-10-17 @ 23:05:46
URL: http://Http://mammasanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0